ας ξανασκεφτούμε την ισότητα και τις ίσες ευκαιρίες

Στοιχεία, που προέρχονται από 21 πανεπιστήμια της χώρας, δείχνουν πως οι γυναίκες κατέχουν μόνο το 28% των πανεπιστημιακών θέσεων (ακαδημαϊκή περίοδος 2004-2005). Προκύπτει ακόμη ότι σε ποσοστό 60% επί του συνόλου, καταλαμβάνουν τις χαμηλότερες ιεραρχικά βαθμίδες (επίκουρων – λεκτόρων), ενώ 26% είναι ενταγμένες στη βαθμίδα των αναπληρωτών καθηγητών και μόλις 14% στην ανώτερη ιεραρχικά βαθμίδα των τακτικών καθηγητών. Μάλιστα, η ανώτερη βαθμίδα εμφανίζεται ως «ιδιαιτέρως απρόσιτη» για τις γυναίκες εργαζόμενες τόσο σε σχολές ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών όσο και σε σχολές φυσικών επιστημών, μηχανικής και τεχνολογίας. Στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν για την εξέλιξή τους, γίνεται αναφορά στις ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις -που προϋποθέτουν πολύ χρόνο και προσήλωση για την παραγωγή ερευνητικού και συγγραφικού έργου-γεγονός που συχνά τις φέρνει σε σύγκρουση με τον οικογενειακό τους ρόλο, αποστασιοποίηση από τις δουλειές του σπιτιού και τη φροντίδα των παιδιών και περικοπή ωρών ύπνου.

Σε ό,τι αφορά τις διοικητικές θέσεις του πανεπιστημίου, οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται στα συλλογικά όργανα (πρυτανικές αρχές, κοσμητείες κ.λπ.), όπου οι αριθμοί τους είναι μονοψήφιοι. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πυθαγόρας 2», χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Παιδείας και υλοποιήθηκε απ’ τον τομέα παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια Ελένη Μαραγκουδάκη.

Ελευθεροτυπία 16/05/2008

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s